lördag 17 juli 2010

Jamen vad ska vi göra då?!

Vaknade sent idag. Hur sent visste jag inte förrän jag steg upp och tittade på klockan. Klockan var 10.20! Då hade jag legat och läst en bok om Madonna i ungefär en timma sedan jag vaknade. Sambon vaknade strax efter att jag gått upp. Nu har vi precis avslutat frukosten. Klockan är nu 11.25. Det känns segt idag. Vi vill så mycket. Sambon vill mest. Jag vill bara en del av det han vill. Det blir ingenting. Kanske det blir pannkaka. Kanske vi har enats om att åka och köpa blommor till amplarna som hänger tomma på uteplatsen. Det vill sambon göra. Egentligen vill jag nog ingenting mer än hålla i pengarna just nu.  Jag vill vara rik och kunna göra vad jag vill. Det vore skönt om någon annan gjorde saker och ting åt mig. Jag kunde skriva listor på vad som skulle göras. Jag tycker det är roligt att planera och göra listor nämligen.

Nu sitter sambon och jag med varsin laptop tätt tillsammans i soffan på uteplatsen. Det är mysigt. Vi småpratar lite.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tycker ni ska sitta kvar där ni sitter! Det verkar mysigt. Så ska jag sätta mig med maken när han kommer hem.

Gafflan sa...

Jag är också bra på listor men jädrans dålig på genomförandet.
Hoppas dagen blir bra i alla fall.
Kram på dig.

Koola Viola sa...

Om Madonna, är det den boken som hennes bror skrev? Den har jag läst, helt makalöst vad han hänger ut hennes mindre smickrande sidor. Fast såklart oerhört skvallerläsvärd, jag nästintill sträckläste den, ha ha.

Knasterfaster sa...

Nilla: Vi satt kvar där en liten stund. Sedan började det regna och med det kom allt annat elände...
Gafflan: Dagen blev både och. Bra och dålig. Mest dålig faktiskt.
Koola Viola: Den här har en musikjournalist som heter Lucy O´brien skrivit. Fascinerande läsning.