fredag 16 juli 2010

Om en kvart

Om 15 minuter måste jag cykla till jobbet.

Jag har redan varit till ICA och handlat. Jag handlade bröd, ost, paprika, mjölk, filmjölk och apelsinjuice. Största var uppe i köket kl. 06.30. Han var hungrig och det fanns inget att äta. Nu finns det frukost när han vaknar nästa gång.

Jag har faktiskt ingen aning om vad jag skall göra på jobbet idag. På min "mottagning" är det bara en läkare och en sjuksköterska i tjänst. De arbetar halvtid bägge två och slutar kl. 12 måndag - torsdag. Idag arbetar de inte alls. Jag har absolut inget att skriva. Det enda jag eventuellt skulle kunna ägna mig åt är att rensa avlidna. Visst låter det otäckt med "rensa avlidna"? Det betyder bara att man sorterar bort journalerna på de som dött och skickar dem till centralarkivet. Jag funderar på att ta tjänste ut på eftermiddagen och gå och köpa mig någon fin blomma eller något till mitt rum på jobbet. Det måste man väl få göra på arbetstid? Jag har två jättefula blommor som jag övertog från den som hade rummet innan mig.

Nu ska jag gå och borsta tänderna.

1 kommentar:

Malla sa...

läs bloggar! :)
jag väntar samtal från centralarkivet idag :)