onsdag 21 juli 2010

Tack, tack, tack

Nu är jag glad! Så snälla ni är! Tack för alla kommentarer!

Ni ska få tillbakasvar sedan.

Jag lyssnade på halva programmet med dagens sommarpratare Tina Jansson. Tack för tipset Madlar! Det visade sig vara en fantastisk kvinna men en härlig humor. (Musikvalet var väl sådär men om ni lyssnar på reprisen kan ni ju hoppa över den). Hon har ALS och kan inte röra sig och inte prata. Hennes syster läste upp manuset. Systern hade förresten en väldigt behaglig röst. Hon sa så mycket klokt! Jag måste nog lyssna igen och skriva ned en del av det hon sa. Hon sa t.ex. "jag får frågan om jag tror att Gud finns. På det svarar jag att jag tror att gud finns precis som jag tror på att Pettson och Findus finns - för de finns ju". Kanske inte exakt ordagrant som hon sa det men ungefär så. Tina har en blogg också. Jag har letat men inte hitta den. Lyssna på Tina här.

3 kommentarer:

Y sa...

Kolla i min högerkant så kan du klicka dig till Harpasione ;)(vet inte hur jag länkar i en kommentar).

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det var så himla bra! :-)

Knasterfaster sa...

Regnnatt: Harpasione - så underbart!
Alexandra: Ja, visst var det! :) :)