torsdag 22 juli 2010

Tönt eller tant?

Ikväll har familjen varit på utflykt. Vi var på ett ställe som sägs ha stans bästa räkmackor. Eftersom jag blev magsjuk senast som jag åt räkor så tog jag en ägg- och ansjovis-macka i stället. Inte så gott. Men den gick ner. Efter mackorna fikade vi.
Det röda huset här nedanför är surfarnas klubbstuga. Det var nära den som vi fikade. 
Tanten/tönten i blommig kjol som åker bil är Knasterfaster. Hon är enbröstad och ständigt gravid i 5:e månaden, som ni kan se. Sådana där blommiga kjolar brukade min mamma ha.
En fin ros från min trädgård till alla mina bloggvänner!
En ros till alla mina fina bloggvänner!
Tillägg: 
Jag glömde ju dagens roligaste! Jag har glömt att begära fortsatt tjänstledighet med 15% fr.o.m. 1/7 och framåt. Jag kom på det idag. Jag hade gått så fasligt mycket minus på flexen sedan jag började jobba efter semestern förra måndagen. Nu kommer jag att få en heltidslön utbetald den 26/7. Kul att jag får flera tusen kronor extra i lön den här gången eftersom jag aldrig har haft så lite att göra på jobbet som just nu! Nåja, det blir väl lagom kul vid nästa månads löneutbetalning när de justerar den här månadens felutbetalning....

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Tack för rosen, den är underbar :-) Kram

Malla sa...

jag tyckte kjolen var fin! räkmacka och chokladboll såg riktigt gott ut.
kul med extra tusenlappar, skulle gärna ta det jag med :) sov gott!

Shamrock sa...

Räkmackor som är så gott