torsdag 2 februari 2012

De små förtretligheterna i mitt liv

Jag har skrivit om det förut men några av er har kanske glömt det. Nu upprepar jag det. Jag är inte bra på framförhållning. Det har jag gemensamt med Sambon. Imorgon fyller Största 18 år. Idag hade jag tänkt att jag skulle handla paket till honom för idag slutade jag redan kl. 12.30 så jag tyckte att jag skulle ha gott om tid. Stegade iväg till stans enda (?) violinaffär eftersom jag tycker att Största gjort sig förtjänt av en egen violin efter 7 år med lånade instrument på Kulturskolan. Då möttes jag av skylten nedan. Jamen så lägligt att de flyttar precis den här veckan av årets alla 52 veckor! Jag blev inte förvånad. Sådant där händer mig ideligen. Minsta och jag fikade på stans nyaste (?) fik och sedan gick vi till Indiska och köpte något som Minsta tror att Största behöver.


3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Skriv ut loggan och gör ett presentkort så kan han få fiolen nästa vecka. :-)

Framförhållning, hm, ja du, det är något jag övar på att ha.

nillas liv på pinnen sa...

Han kanske ändå vill vara med och välja ut den...?

Fru Venus sa...

Föregående talare har sina poänger. Av samma anledning är jag ute i extremt löjligt god tid. Lycka till och gratulera :-) KRAM