tisdag 7 februari 2012

Förträngning

Nu får jag min cykel lagad. Den har punktering. Sambon fixar det. Igår skulle jag fixa punkteringen själv hade jag tänkt. Jag tänkte på det när jag hade arbetat klart på mitt arbete, på vägen hem i bilen tillsammans med Sambon och ända fram tills dess att jag stod utanför ytterdörren här hemma. När jag klev in i hallen glömde jag bort det. Strax innan jag skulle gå och lägga mig kom jag på det. Då var det för sent. Sambon fick skjutsa och hämta mig med bilen idag också.

Nu måste jag betala en räkning som jag har förträngt. Den ska vara betald imorgon. Först måste jag installera drivrutiner till bankdosan. Det skulle underlätta för mig om Sambon fixade det med. Han har precis satt sig i soffan. Nu sorterar han papper.

Diskmaskinen behöver tömmas och fyllas Det tror jag att Sambon ska få slippa göra ikväll.

Inga kommentarer: