måndag 20 februari 2012

Jag vill inte va som alla andra, jag vill bara va mig själv.

Man kan åka till Sälen på vintern utan att idka vintersporter, åka hundspann, skoter eller rensläde. Jag gör det. Det går så bra så. Jag bara är tillsammans med mig själv. Det är avstressande det må ni tro. Jag äter bara lunch tillsammans med åtta av de andra nio som jag är här med. Svärmor är den nionde. Hon åker inte med till backen. Hon längdskidar kring stugan. Det är inte alls svår att få dagarna att gå. Det är bara att gå. Idag bastade jag och min sambo innan middagen. Vi blev bjudna på kycklinggryta med ris. Det alltid är mycket godare att äta det som någon annan har lagat. Det var svägerskan som lagade ikväll. Imorgon är det Sambon och jag som ska stå för middagsmaten. Då blir det pasta med skink- och parmesansås.

Inga kommentarer: