onsdag 29 februari 2012

Om man vore smart...

Om jag hade tänkt på det lite tidigare så skull jag ha gift mig idag. Det had varit smart. Då hade jag bara behövt fira bröllopsdag vart fjärde år. Så himla ekonomiskt att endast behöva gå på restaurang och köpa rosor vart fjärde år! Jag tror jag ska vänta i fyra år till och planera ett bröllop till den 29 februari 2016. Undrar om det blir Sambon jag gifter mig med då eller någon annan? Jag hoppas det blir Sambon för honom känner jag så väl. Vi har varit ett par sedan 1989.
Idag är det vår i luften! Det doftar torr dammig asfalt ute. Det tycker jag är ett fint vårtecken.
Vill ni se vad som hänt i köket? Jasså inte... Nähe, men jag lägger ut några bilder ändå. Vi har en fjärkontroll till köksfläkten. Jag hoppas att jag kommer på något bra användningsområde för den. Sambon har kollat räckvidden och man kan sitta i soffan och titta på TV och slå av och på fläkten samtidigt. Det kanske är bra men jag ger mig sjutton på att när jag sitter i soffan för att se på TV och upptäcker att jag har glömt stänga av fläkten så kommer jag inte ha fjärrkontrollen på soffbordet. Nu får ni se en bild på fjärrkontrollen, en bild på beviset för att jag tagit en macka och en bild på hallen.



8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fjärrkontroll till fläkten. Intressant. Det visste jag inte ens att det fanns.

Fru Venus sa...

Gud vad jag är avis på ert kök, och fjärran, wow!! Och du, vad du än gör och när det än blir, gift dig med SAMBON!!

Shamrock sa...

Undrar om ni kommer att springa och leta efter den fjärrisen? Vår fjärrkontroll till TV:n försvinner jämt

Knasterfaster sa...

Jag visste inte heller att de fanns förrän jag såg den här. Om vi hade valt och betalt fläkten själva så hade det blivit en fläkt utan fjärr - det är ett som är säkert. Nu fick vi den här modellen på köpet suoerbilligt.

Knasterfaster sa...

Fjärren går genom väggar. Om jag skickar den till dig så kan du pröva om den fungerar från Åland och hit. Gör den det så får du behålla den och sköta styrningen. Sambon är allt bra han - jag hoppas att jag gör det med honom.

Knasterfaster sa...

Schamrock: jag står oftast vid spisen då jag lagar mat och då behövs ingen fjärr. Våra tv-fjärrisar är alltid borta men det är aldrig jag som har haft dem så jag bryr mig inte om att leta.

4U2 sa...

Kul grej, själv önskar jag en fungerande fläkt allra först :)

Malla sa...

ja jag tänkte också ifall det är den nya fjärren ni kommer springa och leta nu :)