lördag 18 februari 2012

Svåra frågor

Ni vet att jag för några veckor sedan fick frågan: Hur gör du när du veckostädar? Den här veckan ställde samma   människa en annan knivig fråga: Hur gör du när du fikar borta då? Frågan ställde hon eftersom jag hade berättat att jag bestämt mig för att endast ta kaffebröd till fikat på jobbet på fredagar. Hur gör jag när jag fikar borta... hmm. Svaret var tvunget att bli hypototetiskt för mitt fikande borta är försvinnande litet. Förra året fikade jag borta fem gånger och då har jag räknat de gånger som jag fikade hos svärmor och svägerskan också. Jag svarade att när jag blir bortbjuden så tar jag såklart alltid en kaka till kaffet. Det är ju gott och det vore väl oförskämt av mig annars, eller? Jag äter hellre en knäckbrödmacka med ost än en semla. Det får gärna vara Ålands specialost eller brie. Brie är också gott. Men brie är godare på ett mjukt grovt bröd tillsammans med parma och tomater.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fast jag kan låta bli att ta något till fika om jag är bortbjuden. Om jag inte vill ha just det som bjuds.
Jag tycker att brie på knäckebröd är kanongott!

Knasterfaster sa...

Singelmamman: det är klar att det är gott! Vaför har jag inte provat det?!

Pillargontanten sa...

Man kan låta bli, att ta av brödet, jag gör det, mest för att jag är ganska kräsen, när det kommer till fikabröd....
Fast en vanlig kanelbulle, har jag svårt att säga nej till :)