tisdag 3 april 2012

Det är så mycket jag ska och ska

Önskar få vara i mitt habitualtillstånd. Ett normaltillstånd då allt bara är bra. Ingen känsla av att sedan när jag ordnat det, sagt det,  köpt det och varit med om detta ska jag njuta av livet. Vill få en känsla av nöjdhet här och nu. För en stund. Är det normalt?

Jag är så trött så trött. Hur trött får man vara när man jobbar 07.20 - 17.10 två dagar i rad? Två dagar i kassan innebär cirka 200 människomöten och att jag aldrig få göra klart något utan att bli avbruten. Jag kan inte gå och kissa när jag vill utan måste hålla mig till förmiddagsrasten, lunchen och eftermiddagsrasten. Har jag för dålig ork? Borde jag trots mina arbetsdagar vara pigg och utvilad då jag kommer hem? Det är sådan funderingar jag har ikväll när jag har 1000 saker som skall fixas och bara känner hur tröttheten äger mig. Ska bara vila lite först men sedan... snart... så ska jag ta itu... om en stund. Ska jag börja med att städa lilla toaletten eller badrummet?

Har pratat med Mellans flicka S. Mellan har åkt tåget hem till henne idag. Flicka S bor på landet. Hon har höns. Idag har det kläckts sju kycklingar!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har konstaterat att det alltid finns något som ska köpas, fixas, beställas, bokas eller meddelas. Bara bara få vara finns inte!
Och man får vara jättetrött.
Jag var handledare åt en elev idag, och hon var hur trevlig och bra som helst, med det gjorde mig i alla fall jättetrött!
Och du, städa inte alls idag, vila!

Knasterfaster sa...

Fru Hansson: Glömde en sak.. Jag var också handledare till en elev idag. Visst är det extra tröttande att förklara allt man gör för någon annan? Tyvärr måste jag städa. Vi får besök kl. 09 imorgon bitti.

Fru Venus sa...

Raring, klart du får vara trött!! Jag jobbar 7 - 15 och står och bär hela tiden och jag är APTRÖTT när jag kommer hem. Vi måste hitta en helg när vi får bara vara - kanske på venusberget :-) KRAM

Nica sa...

Alltså - jag förstår dig så det gör ont. Habitualtillstånd - ett vackert ord, för ett omöjligt tillstånd. Önskar dig precis just detta - som för mig. Att nån gång få slippa tänka "Sen, när allt är klart, ja då - ja, då ska jag vara, leva, göra...." Pöss på deh!

Singelmamman sa...

Jag hoppas du bara gjorde det absolut mest nödvändiga och sen lät bli resten.
Kram

Mina dagar sa...

MEN vad är det, jag är också såååå trött!? Våren kanske?? Jobbigt är det iaf!
Rofyllt att Mellan får vara på landet med flickvän och söta små kycklingar:)

Köksgardinerna är såååå fina!!!

Sov så gott!

Mika sa...

PRECIS, PRECIS alldeles EXAKT så har jag det!!! EXAKT precis så!!!! Förutom att mina arbetstider är 07-18.30 då... men EXAKT PRECis på pricken!!!!
Och jag älskar ordet habitualtillstånd! Det ska bli mitt nya mantra!!!

Kram
Mika

ps. Glömde jag säga att du fångat mitt liv PRECIS exakt på pricken? Ds.

Tantaluran sa...

Du skulle ha följt med Mellan till hönsgården och gosat med alla de små nykläckta i stället. SÅNT tror jag är avkopplande!
Glad Påsk!

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Eller så kommer du hit men jag har inget berg och ingen sjö.
Nica: Visst är det ett vackert ord! Det tycker jag också. :)
Singelmamman: Jag gjorde så mycket som jag orkade och sedan somnade kl. 22.
Mina dagar: Jag vill ha energi till 1000. Jag gillar mina nya gardiner!
Mika: Du och jag Mika. Du å jag. Fick du mitt svarsmejl ang. tavlan?
Tantaluran: Om det inte hade behövts 7 timmars tågresa för att besöka kycklingarna så hade jag redan varit där!
Alla: GLAD PÅSK!

nillas liv på pinnen sa...

När jag jobbade heltid var jag också så där trött. Det är inte hälsosamt att jobba så mycket, helt enkelt. Inte när man har barn och husdjur och hus att sköta om också.