onsdag 2 maj 2012

Irland ligger långt här ifrån

Alldeles nyss gick Mellan inte längre bort ifrån mig än att jag såg eller hörde honom hela tiden (ja, ja några år sedan är det). Tidigt i morse åkte han till Cork på Irland för att sjunga.  Håll tummarna för att hans kör vinner tävlingen!

På Valborgsmässoaftonen var Mellan hemma hos en f.d klasskamrat. En tjej. Hon gick i hans grundskoleklass. Han förvarnade mig om att Björn skulle sova kvar här efter festen Ok, sa jag och bäddade extrasängen. Senare meddelade Mellan mig att även Stig skulle sova över. Ok, sa jag och bäddade på en madrass på golvet. Igår den 1 maj gick Mellan och Stig upp tidigt för de skulle iväg och körträna. Björn var också uppe tidigt för han hade en busstid att passa. Så långt hade jag koll. När Mellan, Björn och Stig hade ätit frukost hittade jag ytterligare en kille i vardagsrumssoffan. Vilken överraskning! Sten bor bara cirka 1 km härifrån så jag trodde inte att han sov över. Det är spännande att ha tonårsbarn!

Killarna heter inte Stig, Björn och Sten. Det hittade jag bara på.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

:-)
Jag tycker det är bättre om jag hittar tjejer i våra soffor på morgonen. Killar gör det lite väl spännande. Ja, förutom dom som "bor" hos oss.... Kvällskram!

Shamrock sa...

haha - vad sa stackars Sten när han vaknade och upptäckte att han var själv kvar av 4 möjliga?

Singelmamman sa...

Just namnet tyckte jag var underbara. Och hela den gulliga berättelsen om hur många tonårskillar som kan dyka upp hemma.

Osloskånskan sa...

Tonåren kan vara en så fin tid också, måste inte alltid vara strul och elände.

nillas liv på pinnen sa...

Fina namn du hittat på! Jag har en arbetskompis som heter Sten, men han är gammal. Och jag har aldrig hittat honom i någon soffa.

Självklart håller jag tummarna för Mellan i Cork!