lördag 23 juni 2012

Fotboll

Det är så avkopplande med fotboll. För mig alltså. 2 x 45 minuter + försnack, mellansnack och eftersnack. Tid som jag blir lämnad helt ifred och kan göra vad jag vill. Jag wordfeudar, läser i min födelsedagsbok och kollar bloggar. Svärmor diskar. Det kan jag göra sa hon. För det händer ändå inget i första halvlek sa hon också. Så knäppt! Då kan de skippa första halvlek sa jag. Det är först då de är trötta i andra halvlek som målen rullar in sa svägerskan. Men så dumt! Låt dem springa sig trötta i 45 minuter då. De kan köra idioten och det behöver man visa i TV. Det är ju målen som är roliga. Körde de idioten i 45 minuter så skulle de bli rejält trötta och göra massor av mål i andra halvlek! Det var visst bara jag som tyckte att det var fiffigt...
Idag har vi haft en arbetsam dag. Först gick vi 5 km i kuperad terräng och sedan gav i oss i kast med svärmors grusuppfart. Ni ser på bilden hur det ser ut nu (jag var tvungen att gå ut i regnet precis nu och ta en bild). Tyvärr har jag ingen förebild. Den andra bilden visar en fint blommande äng som vi såg på vår promenad. Ja, just det vi var ner till båtbryggan också.



2 kommentarer:

Malde sa...

Jag tycker att de kan väl få ha varsin fotboll, så slipper de slåss om den där enda...

:-D

h sa...

Jag tycker exakt som Malde!! :)