måndag 27 augusti 2012

Har ni haft en regndag?!

Här har det varit solsken. Ni kan se en molnfri soldränkt himmel på bilden jag tog från ett fönster på Kulturskolan idag. Jag skulle gärna bo där i huset mittemot Kulturskolan. I lägenheten med balkongen.
Minsta och jag handlade presenter och sedan fikade vi på Waynes coffe som vanligt. Jag hade en kupong med 10 % discount. Minsta och jag älskar att sitta där och titta ut över folkmyllret. De som snart fyller år läser min blogg så jag kan inte skriva vad vi köpte. Jag ville köpa en bodylotion hos Katarina men Minsta tyckte att den var för tjejig. Vi köpte något gott, något svart, något praktiskt och något rosa.
Tråkigt 1.
Inne i en affär hade en ung kvinna ramlat ihop framme vid kassan. Hon blev hämtad med ambulans. Minsta och jag skyndade oss därifrån.
Tråkigt 2.
När vi fikade satt det två kvinnor bakom oss och snackade skit. Det hade kunnat handlat om mig och min familj. Det var inte oss de pratade om. Namnen stämde inte.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Usch. Skitsnack är så tråkigt.
Ja vi har haft en ganska fin dag idag. Men inte sån himmel som ni. Mer moln, men inte regn.

Malla sa...

folk snackar så mkt skit. Jag brukar säga till på skarpen. Iaf om det är rena lögner dom kommer med.
Igår regnade det här, väldigt mkt. Lite i morse, inget u. Men kallt är det.