torsdag 27 september 2012

Stanna hemma eller inte

Ikväll mellan kl. 18 - 21 kan jag gå på en inspirationskväll med kvinnan som har den här bloggen om jag vill. Jag har en biljett. Jag känner ingen annan som ska dit. Sådant brukar inte hindra mig men nu känns det bara så motigt och jag hade lättare kunnat övertala mig själv att gå om jag hade haft någon som väntade på mig där. Någon att småprata med i pauserna. Jag är faktiskt förkyld. Det känns inte lockande att cykla dit och hem. Jag har ingen aning om jag har något fungerande cykellyse att fästa på min cykel. Nu regnar det också till råga på allt och nu kom Sambon hem och han undrar hur det bli med maten. Ja, ni märker ju hur himla besvärligt det är för mig just nu.

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Nog kan väl sambon köra dig om du är förkyld? Sett utifrån hennes blogg verkar det ju himla intressant! God bedring!

Malla sa...

for du?

Shamrock sa...

vilka härliga bilder hon har på sin blogg

när man är förkyld känns allt motigt - gör som du känner för.