lördag 22 september 2012

Tomt i burken

Kaffeburken är tom. Det regnar småspik ute. Jag dricker te med choklad och chilismak och låtsas att det smakar lika gott som kaffe till frukost en lördagsmorgon. (Det gör det inte). Det är bara jag som är vaken ännu. När Sambon vaknar ska jag försöka locka med honom till ett café. Det är inte säkert att det går för han har huvudvärksdag. På caféet som egentligen är en handelsträdgård på 165 kvm vill jag köpa en växt som heter Venus flugfällan och så vill jag köpa lakrits för de säljer lakrits från Lakritsfabrikenmycken, kläder och väl utvalda inredningsdetaljer för både inne och ute!

Om 15 minuter ska jag väcka Mellan. Han måste köpa strängar till sin gitarr och då kan han inte sova tills butiken stänger. Han vill nog inte cykla upp på stan i det här ruskvädret. Det kommer jag att förstå.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Sådana fik brukar vara så himla mysiga. Varmaste lördagskramen till dig!

Renée sa...

Kaffe är ju livets krydda, utan det stannar hela kroppen...

Shamrock sa...

Här regnar det oxå och dottern bakar så jag kan få fika hemma - skönt

Maria sa...

Nej idag hade man helst blivit inne....

Knasterfaster sa...

Oslo: vilket år som helst ska jag få med mig min sambo dit.
Renée: tyvärr är det så.
Shamrock: tur att du inte är en nunna.
Maria: Usch ja, duktigt av dig att åka och bada i det här vädret.