fredag 9 november 2012

Jag har bestämt mig för att ta det lugnt

Det är jäkligt svårt att sitta ned och ta det lugnt med hög dos kortison i kroppen. Nu ska jag i alla fall försöka för det känns inte riktigt bra att flänga omkring.

Vi ska fira Mellan ikväll på enklast tänkbara sätt. Egengjord pizza (köpta bottnar) och köpetårta. Om en timma kommer gästerna. Sambon är på Ica Maxi och handlar det som behövs till pizzan. Jag pratade med honom för en stund sedan. Behöver vi en pizzasten? frågade han. Då blev jag lite gråtmild. Köp vad du vill bara det blir bra svarade jag. Han är så min Sambo. Det kan vara för det att han är stjärntecknet våg. Han vill ha det "lite extra". Det är inte det att jag inte tror att det är bra att använda en pizzasten. Det är säkert helt suveränt. Men jag vill inte att han ska känna sig misslyckad för att han inte lyckas få tag i en. Han behöver inte leta över hela stan. Vi klarar oss bra utan. I alla fall i kväll. Han vill bara väl.
Om ni vill veta så ser jag nästan helt normal ut igen. Idag var min sluta 12-dag men jag gick kl. 13. Tog en fika tillsammans med mina arbetskamrater som åt lunch innan jag cyklade hem på min nya cykel. Imorse var det -6 grader här när jag cyklade iväg. Jag tog dubbla sadelskydd. 

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Bra med dubbla sadelskydd! har du dubbdäck till din cykel? Lär vara mycket tryggare än att gå på två ben om vintern säger norska ihuga vintercyklister i bekantskapskretsen här. Fortsatt god bedring till ditt ansikte!

Osloskånskan sa...

Och jag min idiot! Grattis till killen också förståss!

Fru Venus sa...

Din fina rara sambo är en typisk våg, som Guldlock :-) Jag är säker på att ni alla är nöjda med kvällen!Fredagskram <3