söndag 25 november 2012

Nu är det sent

Har tittat på filmen Eternal sunshine of the spotless mind (Det fläckfria sinnets eviga solsken).
Filmen var från 2004 och visades på SVT2 (inga reklamavbrott!). Åh, vad jag älskar den typen av filmer!  I huvudet på John Malkovich är en sådan film som jag gillar och av någon anledning så tänker jag också på filmerna Avatar och Sliding doors.

Imorse ringde jag svägerskan (för att höra om hennes hus stod kvar efter förfesten där igår kväll) och frågade om hon ville cykla med mig till julmarknaden. Det ville hon! Det var så vackert väder idag. Solsken nästan hela tiden! På marknaden köpte jag ett stickat pannband som jag kan ha under cykelhjälmen. Jag handlade även lakritsmarmelad - låter gott eller hur?! Det var gott. Jag lovar! Smakade som fikonmarmelad fast med lakritssmak. Marmeladen ska jag ta med mig som julklapp till julfesten på jobbet tillsammans med en liten snidad träkniv.

Nu undrar Sambon varför jag är så pigg ikväll så nu ska jag göra honom sällskap i sängen istället för att sitta här och bluddra med er.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

hoppas att du ger bort en burk som du INTE smakat ur.... Är sambon oxå pigg? Då önskar jag er en trevlig kväll

JaanaM. sa...

Verkar som du haft en mysig dag. Vill hitta en julmarknad att ta mig till nu i jultider.

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag fick ett smakprov innan jag köpte marmeladen. Sambon var piggare på morgonen än han var på kvällen. ;)