måndag 31 december 2012

2012

En kort sammanfattning av året som gått

JANUARI Minsta fyllde 11 år. Det bästa vi gjorde var att vi städade kattvinden och köpte genomskinliga plastbackar med lock till alla julsaker. Rekommenderar det här inlägget.
FEBRUARI Största fyllde 18 år. På sportlovet åkte vi till Sälen. Renoveringen av vårt kök påbörjades. Rekommenderar det här inlägget.
MARS Sambon och jag byggde en hallbänk. Vi fick en ny trapp inne. Var på en trevlig bloggträff i Stockholm. Rekommenderar det här inlägget.
APRIL Köket blev äntligen klart! Jag och en vän var på bokmässa i vår stad. Rekommenderar det här inlägget.
MAJ Min magnolia blommade för första gången! Mellan åkte till Irland.  Rekommenderar det här inlägget.
JUNI Jag började min sommarsemester. Minsta åkte iväg på kollo. Zilla blev levande begravd av Zelda. Började renovera Minstas rum. Jag blev bjuden på afternoon te. Rekommenderar det här inlägget.
JULI Mellan och hans flicka S gjorde massor av sushi. Vi semestrade i Hunnebostrand. Minsta kom hem från kollo och han älskade sitt "nya" rum. Två (blogg-)vänner hjälpte oss att inviga vårt nya kök. Rekommenderar det här inlägget.
AUGUSTI Jag fick ett getingstick mellan brösten. Vi var till måltidens hus i Grythyttan tillsammans med svärmor och svägerskan. Jag såg en fin kanin som vi inte köpte. Rekommenderar det här inlägget.
SEPTEMBER Sanis fyllde 17 år. Kommunen delade ut årets bästa julklapp - från och med 1 oktober 2012 hämtas bägge avfallskärlen (den bruna och den gröna soptunnan) på samma dag. Jag började söndagspromenera med en granne/vän/bloggvän. Stor och Liten kom på besök. Rekommenderar det här inlägget.
OKTOBER Sambon fyllde år. Besökte en vän/bloggvän tillsammans med en annan vän/bloggvän. Jag uppvaktade en vän som fyllde jämna år. Jag påbörjade ett chipsstopp. Jag var på teater med min bästa väninna. Jag fick halvsidig ansiktsförlamning. Rekommenderar det här inlägget.
NOVEMBER Mellan fyllde 17 år. Minsta klippte av sig sitt långa hår. Jag köpte en ny cykel. Sydde nya köksgardiner. Jag åt lunch med en vän på Frideborgs. Rekommenderar det här inlägget.
DECEMBER Var på två julbord. Mellan valde att fira julen/nyår hos sin flickvän. Var på O helga Natt och tittade/lyssnade. Var i Sälen. Mellan skar nästan av sig tummen. Rekommenderar det här inlägget.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ja, det var ett år som kom och gick, och mycket var ju bra hos er! :-) Hoppas vi ses även nästa år, Gott Nytt år! Kram!

Jenny sa...

Åh. Ett gott nytt 2013!

Singelmamman sa...

Det är alltid trevligt att summera ett år. Ditt år innehåller mycket. Gott Nytt År!

Suzan sa...

Massa kalas!