lördag 1 december 2012

Brons för Minsta

Minsta fick med sig en bronsmedalj hem. Jag kände mig så himla stolt över honom. Inte bara för bronsmedaljen utan för att han är en så himla fin sportsman. Han kramade om och gratulerade motståndarna som vann över honom. Ingen sur min eller hängande huvud trots förlust. Det berömde jag honom för.

Efter tävlingen fick Minsta välja hämtmat. Han valde pasta från Rosali. Jag lagade egen "Rosalipasta" åt oss andra när vi kom hem, dvs pastaskruvar med pastasås gjord på mycket smör, mycket parmesan, strimlad skinka och cremefraiche.

Efter maten skjutsade vi Mellan till Frälsningsarmén. Han skulle inte bli ledsen om vi inte kom och lyssnade sa han. Konserten var inte med i mina planer för den här dagen. Mellan berättade för oss vid lunchen idag att det skulle vara konsert kl. 18 ikväll.

När vi hade skjutsat Mellan till Frällan så skjutsade Sambon mig till öppet hus hos Marha Mildred. Sambon och jag fikade där och sedan fick han åka till Biltema så att jag kunde gå runt och titta på allt utan att känna mig stressad. Jag handlade en blå supermjuk halsduk till mig själv och lite andra småsaker som jag kanske ska ge bort som julklappar. Lite godis köpte jag, bl.a pepparkaksknäck och saffranskola. Rätt som det var hade jag anmält mig till den där målarkursen också. Det ska bli så kul!

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är en mycket bra egenskap att vara en god bronstagare! Jag blev jättestolt över min minsta när skolfröken berättade hur hon var den enda tjejen i klassen som gratulerade tjejen som blev lottad till att vara Lucia i år. Jag vet hur väldigt gärna hon själv ville bli Lucia så jag tycker det är så härligt att hon fann det i sig att gratta sin kompis. Hon är ju bara 8 så det är ju ingen självklarhet att vara storsint.
Hälsa och gratta Minsta till medaljen!

Malla sa...

så roligt för honom, stort grattis!