onsdag 26 december 2012

Nu ska ni få se

Ni måste få se klotet som jag fick av Minsta i julklapp. Det var inget jag hade önskat mig men som ändå är en sådan där sak som jag inte kan vara utan. Jag älskar det!

När jag ändå var i fotograferingstagen så passade jag på att ta lite närbilder av vårt favoritjulpynt.
I granen har vi (som jag rimmade om förut) massor av röda hjärtan. De har jag fått av svärmor och av UlrikaSyr! De vita hjärtana är nya för i år. De har Sambon köpt på Plantagen. Pianot och fiolen är köpta på Rusta för ett antal år sedan. Notpappren har vi haft jättelänge. De färgglada kloten med bilder på köpte vi när Största var liten. Katten har hängt med länge den med. Julbyn har belysning som både kan lysa med fast sken och med ett mer festligare blinkande sken. Det är väldigt väldigt viktigt att det endast blinkar festligt på julafton och på nyårsafton.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Grymt pynt!

Singelmamman sa...

Så fint pynt!

Anonym sa...

Vilka massa fina saker du/ni har i er gran! Mycket affektionsvärde i de sakerna förstår jag. Ibland begriper man inte hur mycket man kan tycka om en sak innan man får den av sin fina son eller dotter ;)
God fortsättning till er.

Fru Venus sa...

Så fina, jag gillar ängeln bäst!