fredag 22 januari 2016

Vissa dagar är bättre än andra

Marion beställer kontorsmaterial och har makt över kontorsförrådet. För att få ut något därifrån, t.ex. en blyertspenna så måste vi fylla i en blankett med  kryssfrågor och skriva en motivation till behovet. Blanketten skall sedan lämnas till närmsta chef för godkännande. Marion är ledig på fredagar. Jag hämtade förrådsnyckeln i kassaskåpet i receptionen och gick till förrådet. Där bestämde jag mig för att ta fem blyertspennor 0,7 och tre post-it-block. På måndag skulle Marion skicka ett mejl till ALLA om att det är viktigt att ALLTID fylla i blankett 1244b och få godkännande av chef INNAN man hämtar ut kontorsmaterial. Det SAKNAS material till ett värde om 79.80 kr (det var inte bara jag som försåg mig på fredagar). Sedan skulle det dröja till tisdag efter lunch innan Marions mungipor gick uppåt igen.

En penna la jag på Kjell-Kerstins skrivbord tillsammans med en post-it-lapp där jag hade skrivit "varsågod, detta är din egen".

Inga kommentarer: